Taivasimuri

Taivasimuri

Shalom taas kaikille!

Blogin otsikkoa katsellessasi, saattoi mieleesi tulla ajatus, että mitähän on tulossa. Taivastako nyt pitäisi ruveta imuroimaan? Siellähän on kaikki puhdasta! Täytyy varmaan hieman tarkentaa.

Miesten piirin alkaa aina kahvittelulla. Sen aikana jutellaan usein asioista, joita kahden viikon aikana on tapahtunut Meillä on joukossamme aivan ihana veli, jolla on yritys, joka tuo  maahan ja myy mm. erilaisia siivoustuotteita. Nyt hän on tehnyt  sopimuksen uudenlaisen imurin maahantuonnista ja markkinoinnista. Imurissa on kevyt, pitkä hiilikuituputkisto, jolla voi imuroida pölyt ja liat lähes kymmenen metrin korkeudelta. Laitteen nimi on suomeksi käännettynä otsikossa oleva taivasimuri.

Tällä imurilla pääsee korkealle mutta on olemassa ”IMURI”, jolla pääsee paljon korkeammalle, taivaallisiin. Tämä ”imuri” on Kristus teissä, kirkkauden toivo. Hän on se, joka vetää taivaan siunaukset elämäämme. Hänen Golgatan työnsä ja ylösnousemuksensa kautta ovat kaikki Jumalan lupaukset meille vastaanotettavissa! Halleluja! 2 Kor.1:20. Paavali kehottaa kolossalaisia ja meitä etsimään sitä, mikä ylhäällä on ja vielä ”olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on eikä siihen, mikä alhaalla on”.

Keskusteluissamme tuli myös esiin monen kokemus sellaisista tilanteista, joissa oli tuntenut kehotusta mennä rukoilemaan jonkun puolesta mutta se oli kuitenkin jäänyt tekemättä. Uskonpuute? Arkuus? Tiedostimme selkeästi, että tarvitsemme lisää taivaasta ja illan kohokohta olikin se, kun yhdessä rukoilimme jokaiselle erikseen lisää armolahjoja, lisää Jumalan tuntemista, lisää vastaanottokykyä,  lisää Kristuksen kaltaisuutta.  Oli mahtavaa, kun sai kokea rakkaitten veljien käsien alla taivaan kosketuksen. Jeesuksen Kristuksen vaikuttama veljesrakkaus oli todellisuutta. Jumalan hyvyys meitä ihmisiä kohtaan on yli ymmärryksen käyvää.

Olemme muutamien viimeisten kokoontumisten aikana käyneet läpi Jeesuksen viime vaiheita opetuslastensa seurassa. Johannes on kirjannut ne muistiin luvuissa 13-17. Viime kerralla tutkimme viinipuuvertausta ja tällä kertaa emme edenneet tekstissä ollenkaan. Tuntui jotenkin siltä, että me vaan riipuimme oksina viinipuussa ja siitä virtaava elämä ravitsi meitä ja me vaan nautimme siitä. ”Ihmeellinen ilta”, totesi eräs veli erotessamme taas pariksi viikoksi toisistamme. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo, Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus on senkin ajan meidän kanssamme.

Seuraava miesten piiri on 31.5 klo 18.30.

Käynti sivuovesta. Tervetuloa kaikki miehet!
Siunattuna kaikkia siunaten!!  Matti

share

Recommended Posts

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.