Taivaassa iloittiin!

Taivaassa iloittiin!

Shalom jälleen!

Pari viikkoa on taas vierähtänyt ja odotettu tapaaminen miesten piirissä oli käsillä. Soittaessani iltapäivällä Heimolle ja sopiessamme ajasta, jolloin haen hänet, Heimo sanoi: ”Kyllä minä olenkin jo odottanut tätä iltaa.”  Valmistellessani evenkeliumintalon  keittiön puolella illan tarjoilua ja kuunnellessani samalla kahvion puolelle kokoontuvien miesten puheita, tunsin samanlaisen odotuksen ja innon olevan myös muillakin. Upeaa porukkaa!!! Jälleen totuus siitä, että me tarvitsemme toinen toisiamme tuli selkeästi sisimpääni. Ennen kaikkea me kuitenkin tarvitsemme Pyhän Hengen johdatusta ja opastusta Isän ja Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. Ilman sitä on kaikki turhaa. Kiitos Jumalalle, että Hän myös tekee sen!!! Joukkoomme tuli kaksi uutta miestä, Juha ja Raimo. Kiitos Jumalalle heistä!!

Olemme tulleet siihen vaiheeseen Jeesuksen maallisen elämän aikana, jolloin Hän yhdentoista opetuslapsensa kanssa lähti kohti Getsemanea. Ehkä jossain siellä Kidronin puron luona oli viinitarhoja täynnä viinipuita. Tämä ympäristö sai Jeesuksen kertomaan viinipuuvertauksen, joka on taltioitu Johanneksen evankeliumin lukuun 15. Tämä luku oli miesten piirissä tutkistelun kohteena keskiviikko-iltana.

Viinipuu on Israelin kansallisymboli ja monissa VT:n kirjoituksissa puhutaan Israelista viinipuuna. Nyt Jeesus sanoo:” Minä olen totinen viinipuu ja minun Isäni on viinitarhuri.”  Hän lisää vielä, että me olemme oksat viinipuussa. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joskus kuulee saarnattavan ikään kuin Jeesus olisi sanonut: ”Pysykää minussa niin ei teidän tarvitsekaan mitään tehdä.”  Jeesus painottaa jälleen toimimista Hänen sanansa mukaisesti, toinen toistemme rakastamista ja näiden seurauksena varmat rukousvastaukset ja ilo. Runkokin tarvitsee oksia kantaakseen hedelmää. Jumala tarvitsee meitä toteuttaakseen suunnitelmaansa tässä maailmassa!!! Tämän me haluamme miesten piirissä toteutuvan kohdallamme!

Kristus teissä, kirkkauden toivo, Hänen elämästään meissä ja meidän kauttamme. Siitä on vertauksessa kysymys. Kaikki, mikä estää tämän elämän esiintuloa, karsitaan että eläisimme täydellisessä riippuvaisuussuhteessa Hänestä, joka on meidät lunastanut!

Iltamme oli jotenkin ”rönsyilevä” ja erilainen kuin ennen. Liikuttiin varmaan jonkin verran ”lihan” mukaan. Luetun ja kuullun ymmärtämisessä oli jonkun mielestä puutteita. Hieno juttu kuitenkin, että ollaan kaikki erilaisia ja on paikka, jossa saadaan yhdessä kasvaa yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään! Saakoon Jeesuksen viinipuuvertaus toteutua meissä kaikissa! Huuhdellessani astioita ennen kotiinlähtöä tunsin selkeästi, että meistä miehistä TAIVAASSA ILOITTIIN!!!

 

Vielä lopuksi hyvä neuvo:

Lue niin kuin on kirjoitettu, usko niin kuin on kirjoitettu, tee niin kuin on kirjoitettu, saat niin kuin on kirjoitettu.

Seuraava miesten piiri on 17.5. klo 18.30. Käynti sivu-ovesta.

Teitä kaikkia siunaten!!!! Matti

share

Recommended Posts

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.