”Sukella Raamattuun” 25.4

"Sukella Raamattuun" 25.4

”Sukella Raamattuun” kurssi-ilta.

Laivoissa on kartta hissien ja portaiden läheisyydessä, josta näkyy sitä katsovan sijainti laivalla. Samoin suurissa liikekeskuksissa on tällaisia oppaita.
Silloin tiedämme oman sijaintimme ja osaamme suunnistaa, minne päin tulee mennä.
Elämässämme me etsimme monesti vastauksia ja opastusta omaan elämäämme. Jumala näyttää meille Sanastaan hyvin yksinkertaisesti :
”Sinä olet” Lähtökohta tällaiselle voisi olla vaikka:
2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Meille on valmistettu jo kaikki valmiiksi, ettemme voi mitään omia tekoja tehdä sen eteen, mitä jo on tehty. Paitsi, että otamme sen omakohtaisesti elämäämme vastaan.
2. Kor. 5:21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Kol. 2:9,10.

Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,

Kun sinä uudestisynnyit, et sinä syntynyt kadotetusta madosta pelastetuksi madoksi. Kun olet pelastettu, olet Kristuksessa ja nyt yhteen liitetty Hänen kanssaan. Olet herätetty Kristuksen kanssa ja myös asetettu taivaallisiin.
Kun löydät asemasi Kristuksessa on se avain Jumalan voiman vastaanottamiseen, ja lähettämiseen.
Voit joskus ajatella, että miksei asiat kuitenkaan toimi. Uudestisyntyminen on se voima , joka lähettää sinut Jumalan luokse.
Kuitenkin Hänen Henkensä muistuttaa, että tulee tehdä korjauksia ajatuksissa, puheissa. Tulee olla, ei vain oikealla paikalla, vaan myös oikeaan aikaan. Silloin Hänen hyvä tahtonsa saisi toteutua elämässä.
Fil. 2.13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Sauluksen kohdatessa Jeesuksen, ensimmäiseksi hän sanoi: ”Kuka olet, herra?” Hän vastasi: ”Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Ap.t. 9:5. Saulus, josta tuli sitten Paavali. Hän eli eämäänsä, etsien sitä, kuka oikein Jeesus oli, mitä teki ja mitä Jeesus halusi hänen tekevän. Paavali toi esiin sitä, että Kristuksessa olet uusi luomus, Hänessä olet Jumalan uusi luomus. Hänessä olet voittaja, Hänessä olet siunattu, olet lunastettu ja Hänessä sinulla on myös perintö, oma identiteetti ja perintöosa.
Jumalan lunastustyö on tapahtunut Kristuksessa. Se mitä Jumala teki puolestamme, kun Kristus kuoli, haudattiin ja nousi ylös. Sinun täytyy nähdä, mitä tapahtui matkalla ristiltä valtaistuimelle. Pyhä Henki auttaa sinua näkemään sen.
Lunastus on toteutunut tosiasia Kristuksessa.
Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi”.
Jumala haluaa sinun olevan vapaa. Hän on antanut sinulle Pyhän Henkensä näyttääkseen, mitä sinulla on Krituksessa.

share

Recommended Posts

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *